Verrassende wending in proces van bestuurder die met 1 promille vier jonge voetballers zwaar verwondde: “Hij legt plots de schuld bij de tegenpartij”
“Elke dag opnieuw moeten we hem uitleggen wat hem is overkomen, omdat hij het niet kan onthouden. Elke dag vragen we ons af of hij ooit weer gelukkig wordt.” Het zijn de woorden van de mama van een van de vier jonge voetballers die in de auto zaten die door Gheorghe R. (29) uit het Antwerpse Turnhout werden aangereden in april vorig jaar. R. droeg op dat moment geen gordel, zat met teenslippers aan de pedalen én hij had ongeveer 1 promille in het bloed. Toch wijst R. vandaag naar die jongen. “Hij heeft hem rechtstreeks gedagvaard.